Wydajemy dziś na muzykę cyfrową co najmniej tyle, ile na płyty CD. Kupując pliki muzyczne i subskrypcje, dobrze mieć pewność, że otrzymamy to, za co zapłaciliśmy, a jeśli cokolwiek pójdzie nie tak – że dostaniemy zwrot pieniędzy. Właśnie to obejmuje niedawno rozszerzony program Ochrony kupujących w systemie PayPal.
Jeszcze kilka lat temu, chyba nikt nie pomyślałby, że będziemy wydawać tyle samo pieniędzy na ściąganie plików muzycznych i subskrypcje, co na płyty CD. Przychody branży wzrosły w 2014 roku o 6.9%, osiągając poziom 6.9 mld USD. W ten sposób, zrównały się z przychodami ze sprzedaży fizycznych płyt. Co więcej, w niektórych krajach (Korea Południowa czy Stany Zjednoczone), konsumenci wydają już więcej na muzykę cyfrową. IHS Screen Digest prognozuje, że do 2016 roku dołączą do nich kolejne kraje.
Pomimo ogólnego wzrostu sprzedaży cyfrowej muzyki w Ameryce, Europa odnotowała minimalne spadki (o 0.2%). Niemniej jednak, to właśnie kraje Europy Środkowo-Wschodniej, takie jak Czechy (+4.6%), Węgry (+7.8%) czy Słowacja (+13.5%) odnotowały dobre wyniki.
Co sprawia, że muzyka cyfrowa jest tak popularna?
Smartfony towarzyszą nam codziennie, na każdym kroku – podobnie jak cyfrowa muzyka, grająca w naszych słuchawkach podczas porannej drogi do pracy czy w czasie wieczornego joggingu – mówi Damien Perillat, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. Trudno przebić wygodę serwisów takich jak Spotify, Google Play Muzyka czy Deezer, które umożliwiają dostęp do każdego rodzaju muzyki, niezależnie czy chodzi o utwór, album, kolekcję artysty czy cały gatunek muzyczny.
Właśnie dlatego, jednym z kluczowych wydarzeń zeszłego roku, jeśli chodzi o muzykę cyfrową, było uruchomienie mobilnej, darmowej wersji Spotify, gdzie użytkownicy mogą losowo odtwarzać lub tworzyć playlisty. W międzyczasie, Deezer uruchomił Flow, indywidualne i nieograniczone, bezpłatne radio na potrzeby urządzeń mobilnych.
Nie pozostaje to oczywiście bez wpływu na wytwórnie płytowe i podmioty układające listy przebojów, które muszą dostosowywać je tak, aby odwzorowywały realną popularność artysty i jego muzyki w świecie streamingu. Wykorzystanie danych strumieniowych staje się również coraz bardziej powszechne w przypadku przyznawania Złotych czy Platynowych nagród muzycznych.
Nie oznacza to jednak, że płyty CD należą już do przeszłości – istnieje duża grupa konsumentów, którzy doceniają fizyczny album, z jego okładką z tekstami. Ostatnimi czasy, do łask powracają nawet płyty winylowe. Niemniej jednak, jeśli chodzi o ochronę kupujących w systemie PayPal, fizyczne albumy (tak, jak inne przedmioty) były nią objęte już od dawna, co stanowi przecież popularną praktykę na całym świecie.
To, co zrobił PayPal w celu zapewnienia lepszej ochrony muzyki znajdującej się na różnego rodzaju nośnikach, to rozszerzenie okresu, w którym kupujący mogą zgłosić spór: z 45 do 180 dni. W ten sposób można pomóc użytkownikom, którzy np. zakupili zestaw CD z kolekcją muzyki ulubionego artysty i pod koniec przesłuchiwania okazało się, że ostatnia płyta jest wadliwa.
Coś poszło nie tak? To żaden problem!
W przypadku cyfrowej muzyki, zmiany w ochronie kupujących w systemie PayPal do niedawna wciąż jeszcze czekały na wprowadzenie. PayPal zrobił to 1 lipca 2015 roku, proponując program Ochrony kupujących, rozszerzony o dobra cyfrowe.
Od 1 lipca 2015, program Ochrony kupujących w systemie PayPal obejmuje zarówno fizyczne, jak i cyfrowe produkty oraz usługi. Dobra niematerialne, czyli takie, które nie wymagają fizycznej przesyłki aby dotrzeć do kupującego to poza usługami, między innymi właśnie cyfrowa muzyka.
PayPal może zwrócić koszty kupującym, którzy otrzymają usługę lub produkt znacząco odbiegające od wcześniejszego opisu lub gdy dokonają płatności i zakupiona usługa lub produkt nie zostaną do nich dostarczone; mowa tu o przypadkach takich jak sytuacja,
w której pobrany album w ogóle nie działa lub brakuje na nim utworu, coś poszło nie tak w ramach subskrypcji lub jakość utworu znacząco odbiega od opisu.
Nawet kiedy korzystamy ze sprawdzonych i powszechnie znanych usług, zawsze dobrze jest mieć trochę dodatkowej pewności wiedząc, że otrzymamy to, za co zapłaciliśmy lub, że jeśli coś pójdzie nie tak - możemy otrzymać nasze pieniądze
z powrotem.
Pełny przegląd programu ochrony kupujących w systemie PayPal oraz jej warunki znajdują się w Umowie z użytkownikiem PayPal pod tym linkiem.
Link do strony artykułu: https://adserver.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/twoja-muzyka-moze-byc-lepiej-chroniona